vineri, 9 octombrie 2009

Situaţiunea, Ion Luca Caragiale

"- Ce mai e nou?
- Prost, monşer... Este o criză care, mă-nţelegi, care poţi pentru ca să zici că nu se putea mai oribilă... S-a isprăvit... E ceva care poţi pentru ca...
- Lasă, Nae, că se mai şi exagerează...
- Ce se exagerează, nene? Este o criză, care, ascultă-mă pe mine, că dv. nu ştiţi, care mă-nţelegi, statul cum a devenit acuma, eu după cum văz că ce se petrece, că nu sunt prost, înţeleg şi eu atâta lucru, fiindcă nu mai merge cu sistema asta, care, când te gândeşti, te-apucă groaza, monşer, groaza!...
Nae, foarte afectat, bea paharul lui de bere până-n fund, apoi, după ce oftează adânc:
- Eu pot pentru ca să-ţi spui pe parola mea de onoare că-mi pare foarte rău! dar ştii?... foarte rău!!!

...

- Bine Nae - zic eu - nu trebuie să fie omul aşa de pesimist. Lucrurile or să se-ndrepte... "

Un comentariu:

kittynel spunea...

"toate-s noi si vechi sunt toate" :P